Boek

Prenten-leerboek met een missie!

In oktober 2017 is het prenten-leerboek ‘Tzolkind, opvoeden vanuit de Bron’ gelanceerd. Hierin heeft Sandra de wijsheid uit de Tzolkin (Maya-kalender) naar kinderen vertaald. Het is haar missie dat kinderen zichzelf zijn en gehoord en gezien worden vanuit hun kern. Daarvoor is het nodig dat naast aandacht voor de fysieke, mentale en emotionele ontwikkeling, er óók aandacht is voor de spirituele ontwikkeling. Ieder kind wil puur, vrij en speels opgroeien en hierbij zijn eigen weg bewandelen. Dit boek helpt hen hierbij.

‘Kinderen groeien op in een maatschappij waarin veel van hen verwacht wordt. Er is veel aandacht voor de cognitieve ontwikkeling en het presteren. Ik word hier niet vrolijk van want kinderen zijn zoveel meer dan dat. In dit prenten-leerboek ontdekken ze, vanuit hun geboortedatum, de talenten en mogelijkheden die passen bij hun ziel. Dit was tot dusver niet voor hen beschikbaar en brengt herkenning en begrip.

Jonge kinderen leven van nature vanuit verbinding met de Bron. Gaandeweg hun leven raakt dit verloren. De Maya’s hebben de Tzolkin vanuit deze verbinding geschreven. Zij beschikten over speciale kennis met betrekking tot tijd en astrologie. Kinderen vinden het fijn om zich hiermee te verbinden. Met name de herkenning van hun geboortezegel, die ze samen met hun ouders, opa of juf kunnen berekenen, maakt dat ze zich gehoord en gezien voelen vanuit hun kern. Dit leidt tot (zelf)respect en een positief zelfbeeld. Hij ontdekt dat alles er mag zijn en dat hij uit 20 prachtige kwaliteiten bestaat.’

Het prenten-leerboek is geschikt voor kinderen tot 12 jaar. Jonge kinderen vinden het heerlijk om eruit voorgelezen te worden. Daarnaast is het ook geschikt voor ouders, leerkrachten of (jeugd)hulpverleners die op een speelse en vernieuwende manier zichzelf, èn de ander beter willen leren kennen.

‘Onze kinderen hebben de toekomst. Ze willen niets liever dan opgroeien in een liefdevol bestaan. Daar hebben ze hulp van open en bewuste volwassenen bij nodig. Zoals jij!’